Pogoda w Koninie





Dlaczego Platforma przegra wybory w Turku? Rok 2010 jest rokiem wyborów samorządowych. Na lokalnej scenie politycznej obserwujemy wzmożone działania niektórych ugrupowań i organizacji politycznych ukierunkowane na listopadowe wybory samorządowe. Jako przewodniczący PiS pozwolę sobie przekazać kilka uwag dotyczących powyżej tematyki, a także planów i przemyśleń.

"/>-->
AKTUALNOŚCI
« powrót
Dlaczego Platforma przegra wybory w Turku?
30 III 2010, 11:53:16
Rok 2010 jest rokiem wyborów samorządowych. Na lokalnej scenie politycznej obserwujemy wzmożone działania niektórych ugrupowań i organizacji politycznych ukierunkowane na listopadowe wybory samorządowe. Jako przewodniczący PiS pozwolę sobie przekazać kilka uwag dotyczących powyżej tematyki, a także planów i przemyśleń.

Co przyniesie ten rok
Przede wszystkim to kolejny rok ciężkiej i odpowiedzialnej pracy. Przed nami wiele zadań: planowane remonty dróg, inwestycje i remonty w placówkach oświatowych, a także utrzymanie dobrych wyników finansowych szpitala. Realizować będziemy również wiele projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych, wspomnę tylko o dodatkowych zajęciach w Liceum i programie Promocji Przyrody. Rok 2010 będzie bardzo trudny ze względu na niższe dochody w budżetach samorządów. Jest to również rok wyborów prezydenckich i samorządowych, co również ma wpływ na nasze działania. Najpierw odbędą się wybory prezydenckie, które będą - wierzę w to głęboko - zwycięskie dla Prezydenta Lecha Kaczyńskiego.

Przedwczesne napinanie mięśni
Zapowiedzi innych organizacji odbieram z dużą rezerwą opierając się bardziej na konsekwentnej pracy swojego ugrupowania. Wiem, że dotychczasowe działania PiS w Powiecie Tureckim są akceptowalne przez mieszkańców i to pozwala spokojnie pracować i z optymizmem patrzeć w przyszłość. Praca naszych przedstawicieli w samorządzie, zaangażowanie i częste bezpośrednie kontakty radnych, członków PiS, moje osobiste, a także zrozumienie rzeczywistych problemów lokalnej społeczności, przekłada się na bardzo dobre notowania naszego ugrupowania w Powiecie Tureckim. My po prostu rozumiemy i staramy się rozwiązywać problemy nurtujące naszą społeczność. Dlatego też w wyborach do sejmu w 2007 roku osiągnęliśmy najlepszy dla PiS w okręgu wynik 38%, a w ostatnich wyborach do Parlamentu Europejskiego 29%, co było najlepszym wynikiem dla PiS w województwie wielkopolskim.

Konsekwentna praca to zadanie na dziś
Nasza konsekwentna praca to także wizyta Prezesa Jarosława Kaczyńskiego w Turku i spotkanie z mieszkańcami. Wydarzenie dla PiS w Turku szczególne, ponieważ jesteśmy jedyną partią w powiecie, której lider i najważniejszy polityk w kraju docenia naszą działalność wybierając Turek właśnie na spotkanie. 12 marca zorganizowaliśmy spotkanie z rolnikami z terenu powiatu na okręgowej konferencji rolnej PiS we Władysławowie. Gościliśmy na niej m.in. Ministra Rolnictwa w rządzie PiS Krzysztofa Jurgiela, Posła do Parlamentu Europejskiego Konrada Szymańskiego oraz Posła Zbigniewa Dolatę. Te działania pokazują naszą aktywność w Powiecie Tureckim. Ktoś może zapytać: dlaczego Konferencja Rolna w okręgu Konin odbywa się u nas? Odpowiedź jest prosta. My zasługujemy na taką konferencję. Ale jest inny, ważniejszy powód. Po ogłoszeniu przez premiera i ministra Boniego planów PO dotyczących wsi musimy bronić naszych rolników. PO chce, zgodnie zresztą z wcześniejszymi planami, wprowadzić opodatkowanie rolników i podwyższyć składki na KRUS, a w dalszej perspektywie włączyć rolników do ZUS traktując gospodarstwo jak firmę.

Szanse opozycji w tegorocznych wyborach do samorządu
W każdym ugrupowaniu są ludzie rozsądni. W organizacjach skupionych w naszej koalicji jest ich więcej niż w tych opozycyjnych i dlatego to my rządzimy w mieście i powiecie. Ponadto nasza siłą jest to, że z mamy wolę działań na rzecz lokalnej społeczności. Najwięksi harcownicy i awanturnicy ponieśli wszelkie możliwe klęski i to na własne życzenie. Stało się tak dlatego, że dla realizacji swoich ambicji działali na szkodę samorządu. Aby nie być gołosłownym podam przykłady. Pamiętam doskonale oskarżenia wobec Burmistrza Czapli w formie nekrologów o małe pozyskiwanie środków zewnętrznych, oddanie hali sportowej przedstawiane jedynie w kontekście kontroli NIK, szef lokalnych struktur PO był przeciw projektowi Mehoffera i bardzo krytycznie odnosił się do pomysłów mehofferyzacji Turku. Dziś na swojej stronie chwali się tym projektem i próbuje promować swoją osobę opierając się na nim. Podobnie było w powiecie: sukcesy w finansach szpitala próbowano przedstawić jako klęskę, awanturnictwo związane z odwołaniem starosty, a także zachowanie szefa i posłanki PO w tracie wszystkich działań związanych z kontraktem na pogotowie całkowicie dyskryminują tę partie w oczach opinii publicznej. Warto powiedzieć także o kłamstwach, jakie głoszono publicznie np. że nasz szpital nie posiada certyfikatu ISO (te wypowiedzi mogły mieć wpływ na utratę kontraktu na pogotowie), o tym że nie działa stacja dializ, że szpital ma puste konto, itp. Taka postawa PO, która jako partia rządząca w kraju próbowała tu w Turku liderować opozycji, będzie miała wpływ na jej porażkę w wyborach. Jeśli idzie o inne ugrupowania to będą starały się delikatnie odsunąć od dotychczasowego „lidera”. Znam tych ludzi i wiem, że prócz kilku niespełnionych desperatów, samobójców tam nie ma. Dlatego też skończyły się spotkania w biurze pani Poseł i żadna organizacja nie poprze kandydata PO w Turku na burmistrza. Będzie tak dlatego, że lider PO popełnił wszelkie możliwe do popełnienia błędy, a lokalna posłanka nie zrobiła nic dla regionu.
Szkoda, że przedstawiciele partii, która rządzi w naszym kraju zajmują się drobiazgami, a nie podejmują tematów najistotniejszych dla naszej przyszłości. Idzie tu przecież o miejsca pracy. Obowiązkiem posła jest zajmować się takimi trudnymi, ale istotnymi dla regionu sprawami. Jak tak dalej pójdzie to KWB stanie się oddziałem dostarczającym węgiel do elektrowni, a PKS przestanie funkcjonować zanim ktokolwiek go przejmie.

Czy wójtom opłaca się popierać kandydatów do rad?
Po pierwsze - takie poparcie nie musi się przełożyć na wynik w wyborach. Dla przykładu w ostatnich wyborach do sejmu wójt Przykony udzielił poparcia pani Irenie Tomaszak Zesiuk jako kandydatce do sejmu. Wynik był taki, że w gminie Przykona to PiS miał najlepszy wynik - 48%, a PO - 17%. Ja zdobyłem 351 głosów a pani Zesiuk 169 głosów. Jak widać poparcie nie musi się przełożyć na wynik. A pozostaje jeszcze kwestia płacenia rachunków za kogoś, co bywa nieprzyjemne i ryzykowne. Powyższy przykład i zestawienie np. obecnej sytuacji na wsi daje odpowiedź na pytanie: czy było warto?
Po drugie - dobre wyniki PiS we wszystkich ostatnich wyborach pozwalają na postawienie tezy, że nasza lista i nasze poparcie będzie miało większą wagę.

Recepta na sukces w wyborach
Odpowiedź jest prosta - oprócz wszystkich spraw należy być wiarygodnym. Jeśli tak jest to wystarczy jeszcze uczciwie pracować i sukces murowany. Tej wiarygodności i pracowitości zabrakło turkowskiej Platformie. Świadczą o tym zmarnowane lata i nieumiejętność przebicia się nawet w własnej partii. Tylko żeby zainteresować swoimi pomysłami trzeba je najzwyczajniej w świecie mieć.

Ryszard Bartosik



KOMENTARZE



kto to jest Bartosik ??
~ Stinker dnia: 2010-03-30 13:43:04
"Odpowiedź jest prosta - oprócz wszystkich spraw należy być wiarygodnym."

Powiedz to, chłopie, Jarosławowi :D
~ Stinker dnia: 2010-03-30 13:44:25
a redakcja mojego komentarza nie chce umieścić, a szkoda, możne u nas się robią drugie Chiny ?
~ Turek do redakcji dnia: 2010-03-30 13:47:23
felieton jest stary jak portal wirtualny konin,ukazał sie w Ucho Turku, i na portalu tinyurl.pl?T5PnbjoA, i jeszcze na blogu starosty było, ale widać ŁM nie ma co pisać to wyciąga starocie :)
~ Turek do redakcji dnia: 2010-03-30 13:56:54
maciejewski do domu! zajmi sie swoimi koninskimi brudami. tych przegrancow pozostaw jarkowi na schrópanie
~ anty dnia: 2010-03-30 15:43:20
redakcjo nie kompromituj sie to jest tekst z lutego !!
~ gall anonim dnia: 2010-03-30 17:39:03
dobry teks. I cały cza aktualny
~ Łukasz... dnia: 2010-03-30 19:51:55
dobry tekst i cały czas aktualny
~ Łukasz dnia: 2010-03-30 19:53:29
ja np. nie czytałem tego felietonu. Mieszkam w Tuliszkowie ale nie zaglądam na portale tureckie, bo lubię obejrzec filmy. Mam nadzieję tylko, że będzie ich co raz więcej o turku.
~ tuliszków dnia: 2010-03-30 22:01:02
to se telewizor kup
~ do tuliszków dnia: 2010-03-31 00:24:44
Brednie pana doradcy są śmieszne po prostu...A pomysłów faktycznie ma pan wiele - personalnych :)))
~ POstępowy dnia: 2010-03-31 10:09:48
Brawo starosta. Popieram PiS i takich aktywnych polityków.
~ turek dnia: 2010-03-31 15:20:50
Jedyny przystojny polityk w Turku.
~ kobieta dnia: 2010-03-31 15:22:01
"PO chce, zgodnie zresztą z wcześniejszymi planami, wprowadzić opodatkowanie rolników i podwyższyć składki na KRUS, a w dalszej perspektywie włączyć rolników do ZUS traktując gospodarstwo jak firmę" - po pierwsze: kolejne kłamstwo działacza PiS w reakcji na propozycję wychodzącą z PO - PO chce bowiem podnieść składki, ale tylko dla największych gospodarstw, a i tak ta podwyżka (w zamian za późniejsze wyższe świadczenia z KRUS) byłaby fakultatywna; po drugie: no cóż, tonący brzydko się chwyta - PiS w imię doraźnych celów, jakim jest dojście do władzy, faworyzuje jedną grupę wyborców kosztem całego społeczeństwa (to jeśli chodzi o KRUS). Mówi Pan, Panie Starosto, że zaprosiliście Krzysztofa Jurgiela - czy dobrze pamiętam, że to ten pan podczas obrad Rady Unii Europejskiej obraził się i wyszedł z sali obrad, zamiast walczyć o wyższe limity produkcji cukru dla Polski? Dzięki takiemu działaniu cukrownia w Gosławicach upadła... Odnoszę wrażenie, że tym tekstem chciał Pan się niejako dowartościować, pokazać, kim to Pan nie jest.
~ Lewski dnia: 2010-03-31 19:33:11
Święta prawda panie starosto goń pan PO dość afer
~ janek dnia: 2010-03-31 19:33:32
W planie znajdzie się także reforma fiskalna dla rolników.

- Rolnikom, których średnioroczne dochody wynoszą ok. 50 tys. zł. i którzy mają gospodarstwa powyżej 15 ha, warto dać możliwość przejścia do powszechnego systemu podatkowego. Takich gospodarstw jest 200 tys. Ich właściele mogliby płacić 19 proc. podatek dochodowy - jak inni przedsiębiorcy - powiedział Boni.

- A tym, którzy nie chcą prowadzić działalności gospodarczej, można dać wybór: czy chcą płacić - jak teraz - podatek rolny, czy zwykły podatek od dochodów osobistych. Mogliby sobie wtedy odpisywać ulgi, np. dla dzieci. Ci rolnicy płaciliby też wyższe składki na KRUS. I tak - krok po kroku - zaczynałaby się ta reforma - dodał.
Panie Lewski to wypowiedzi Bonigo i jednak prawda. On chce opodatkować rolników i podnieść im składki KRUS to może kiedyś dostaną 550 zł emerytury. Taka jest prawda. Wszyscy wiemy, że najpierw trzeba płacić i tego chce PO dla ratowania swojej hazardowej polityki. A za to mają płacić rolnicy.
~ rolnik dnia: 2010-03-31 21:13:28
Chcę takiej polityki i cen jak za Jurgiela.
~ też rolnik dnia: 2010-03-31 21:15:51
Pan starosta rozumie społeczeństwo. PO nie.
~ marek dnia: 2010-03-31 21:48:40
Drogi rolniku: kiedyś Andrzej Lepper dokonał obliczenia efektywnej stopy opodatkowania rolników - wyszło około 40% - uważam, że nie można pozostawiać odrębnego systemu opodatkowania dla rolników, bo dlaczego np. odrębnego systemu nie mieliby np. piekarze, murarze czy lekarze? Poza tym w tym tekście jest jasno powiedziane (dotyczy to zmian w systemie podatkowym, nie zaś ubezpieczeń społecznych), że rolnicy mają możliwość, nie zaś obowiązek opodatkowania swoich dochodów podatkiem dochodowym,Jestem zdania, że powszechny system podatkowy, opodatkowujący możliwie jak najwięcej dochodów, z niską stawką podatkową, nie preferujący jednego rodzaju działalności względem drugiego jest w Polsce potrzebny. Co więcej, kraje szybko rozwijające się właśnie w taki sposób zmieniły swoje systemy podatkowe.
~ Lewski dnia: 2010-03-31 22:12:25
Panie Lewski na wsi jest bieda jakiej dawno nie było. Dochody rolników katastrofalnie spadły a Pan teoretyzuje o podatku gospodarstw rolnych. PO chce potraktować każde gospodarstwao jak firmę i rolnicy będą płacić podatki+ok.800 zł KRUS miesięcznie. Taka jest prawda i prosze nie interpretować wypowiedzi Boniego zgodnie z normami platformy. Nie jest to wprowadzone tylko dlatego że w rządzie jest PSL. W zamiast dyskutować o obciążeniach rolników podatkami i składkami powinniśmy pracować nad poprawą ich sytuacji prowadząc właściwą krajową politykę rolną. Tylko liberałowie nie chcą maja inne cele np. prywatyzować na potęgę żeby się szybko dorobić. Czy pan wie, że są rodziny gospodarujace na 8 ha i nie mają szans na inne życie, bo pracy nie ma. Ich dochód to 200zł na osobę a Pan tu o podatkach i kraju szybko rozwijającym się. Zapraszam do zejścia na ziemię
~ rolnik dnia: 2010-04-01 08:23:43
Polska to dziki kraj. Nawet na nartach w Zieleńcu nie wolno pojeździć.
~ golfista dnia: 2010-04-01 08:27:43
Szanowny Rolniku; kilka spraw odnośnie Pana postu: po pierwsze - przejeżdżając przez wsie nie zauważam, aby była jakaś ogromna bieda - nie jest może lekko, ale ludzie nie wyglądają, jakby przymierali głodem. Po drugie: to nie jest teoretyzowanie o podatku, tylko zwyczajne fakty - obecnie rolnicy płacą podatek od przychodu, bez względu na to, jakie są koszty. Koncepcja podatku dochodowego zakłada opodatkowanie nadwyżki przychodu nad stratą - zakładając, że dane gospodarstwo przynosi stratę, podatku by nie było (w chwili obecnej jest); nie rozumiem, dlaczego gospodarstwo rolne nie może być traktowane jak firma - przecież to taka sama działalność, jak praktyka lekarska czy warsztat samochodowy - naczelnym celem jest bowiem przynoszenie zysku. Po drugie - w poprzednim poście wyraźnie powiedziane jest, że rolnik miałby wybór pomiędzy obecnym a nowym wariantem. Zgadzam się, że polska wieś potrzebuje pomocy - jednakże pomoc ta musi być skierowana na rzeczywiste rozwiązywanie problemów, nie zaś na ich utrwalanie - przykładem niech tutaj będzie Nowa Zelandia, której rolnictwo miało podobne problemy, co rolnictwo polskie - Nowa Zelandia postawiła na kształcenie rolników i rozwój infrastruktury. Po trzecie - odnośnie tych gospodarstw po 8 ha i dochodzie rzędu 200 PLN na osobę - to właśnie szybki i dynamiczny rozwój kraju spowoduje, że zarobki osób najmniej zarabiających rosnąć będą w najszybszym tempie. Dla małych gospodarstw ważne jest, aby znalazły niszę rynkową, w której będą mogli operować; alternatywnym rozwiązaniem jest spółdzielczość czy też grupy producenckie. Inną możliwością jest wyjście z rolnictwa - jeżeli gospodarstwo nie przynosi dochodu, to po co utrzymywać przy życiu nierentowny interes. Pozdrawiam serdecznie.
~ Lewski dnia: 2010-04-01 21:29:34
Drogi Panie otrzymałem z Unii blisko 200 tys zł na modernizację gospodarstwa. Przejeżdżając obok mojego gospodarstwa zobaczy Pan wysokiej klasy sprzęt ( nowoczesny ciągnik i maszyny) niezłe budynki i 30 sztuk krów na pastwisku. Nie przymieram głodem. Biedy nie widać.
Teraz druga strona medalu. Aby otrzymać środki unijne i dostosować gospodarstwo musiałem zaciągnąć kredyt ponad 200 tys. Budowa stada bydła mlecznego na tym poziomie zajęła 4 lata i to nie od podstaw bo wcześniej miałem już tę produkcję. Pracuję wraz z rodziną świątek, piątek i niedzielę po to aby utrzymać się na rynku. Moje gospodarstwo jest nowoczesne. Tylko niestety nie jest dochodowe. Spadły ceny mleka i zbóż, wzrosły natomiast wszystkich środków do produkcji. Absolutnie nie zgadzam się, że gospodarstwo to taka sama firma jak praktyka lekarska czy warsztat. Specyficzny charakter działalności, sezonowość produkcji, uzależnienie od warunków pogodowych i w moim przypadku duże ryzyko(żywe zwierzęta) to tylko część szczególnych warunków gospodarowania na wsi. Ja ze względu na uzależnienie od środków z Unii z których należy się rozliczyć, kredytu w banku muszę produkować mleko i sprzedawać je po cenie oferowanej przez mleczarnię. Nie chcę być traktowany jak firma bo to obciąży moje gospodarstwo jeszcze bardziej(ZUS-800zł na miesiąc i podatki) Wyjście z rolnictwa nie jest szybko możliwe bo pracy nie ma. Nasz kraj się nie rozwija tylko cofa. Bajki, że rząd chce wprowadzić nowe obciążenia rolników po to aby nie płacili podatków proszę zostawić sobie dla bardziej naiwnych. Zapraszam na wieś na miesiąc do pracy i zmieni Pan zdanie.
~ inny rolnik dnia: 2010-04-02 09:16:44
Panie rolniku, kilka ripost odnośnie Pańskiego tekstu: "Pracuję wraz z rodziną świątek, piątek i niedzielę po to aby utrzymać się na rynku" - nie jest Pan jedyny, który ciężko pracuje - co ma powiedzieć górnik, który pod ziemią w temperaturze ok. 40 stopni i przy dużej wilgotności pracuje, a do tego nie wie, czy wróci ze swojej zmiany żywy? Co ma powiedzieć policjant czy strażak? Ich praca, podobnie jak praca nas wszystkich NIE JEST ŁATWA! Fakt, że praca jest trudna nie jest przesłanką do wprowadzania odrębnego systemu opodatkowania. "Sezonowość produkcji" - to również nie jest argument za tym, aby pozostawić odrębny system opodatkowania - z sezonową pracą mamy do czynienia w sektorze turystycznym (szczególnie nad jeziorami i nad morzem), czy w budownictwie - te branże nie mają odrębnych systemów opodatkowania. "Nie przymieram głodem. Biedy nie widać" oraz "Tylko niestety nie jest dochodowe" - jeżeli coś nie jest dochodowe, to znaczy, że dochód wynosi zero lub występuje strata - proszę zatem powiedzieć, jak Pan tego dokonuje, skoro mówi Pan, że biedy nie widać? Ryzyko działalności: ono istnieje w każdym dziale gospodarki - prowadzenie działalności gospodarczej już samo w sobie jest ryzykiem!"...muszę produkować mleko i sprzedawać je po cenie oferowanej przez mleczarnię" - nie wiem, czy ma Pan taką możliwość i czy w okolicy funkcjonują podobni do Pana rolnicy, ale w przyszłości rozwiązaniem problemu tego cenowego dyktatu mleczarń byłoby uruchomienie grupy producenckiej i otwarcie mleczarni - i tutaj widzę rolę państwa! "Wyjście z rolnictwa nie jest szybko możliwe bo pracy nie ma" - nie można mówić, że nie ma zajęcia, zawsze można znaleźć jakąś ciekawą działalność i prowadzić ją na wsi. "Bajki, że rząd chce wprowadzić nowe obciążenia rolników po to aby nie płacili podatków proszę zostawić sobie dla bardziej naiwnych" - z tego, co Pan pisze, gospodarstwo nie wykazuje dochodu, więc nie byłoby też podatku dochodowego - w czym problem?
~ Lewski dnia: 2010-04-03 16:20:36

DODAJ KOMENTARZ



Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy


Autor:


Treść komentarza:


Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom: